Followers

nuffnang

Monday, July 14, 2008

Sambutan Jubli Emas Pemerintahan Sultan Kedah

Kebawah Duli Yang Maha Mulia Al Sultan Almu’tasimu Billahi Muhibbudin Tuanku Alhaj Abdul Halim Mu’adzam Shah Ibni Almarhum Sultan Badlishah

Antara Cenderamata yang dijual sempena Jubli Emas

Setem dan Sampul Surat Kenangan

Esok, 15 Julai 2008 maka genaplah 50 pemerintahan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Al Sultan Almu’tasimu Billahi Muhibbudin Tuanku Alhaj Abdul Halim Mu’adzam Shah Ibni Almarhum Sultan Badlishah, Sultan Negeri Kedah Darul Aman. Baginda ditabalkan menjadi Sultan Negeri Kedah Darul Aman pada hari selasa 15 Julai 1958 selepas kemangkatan Almarhum Sultan Badlishah Ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid. Ini adalah detik bersejarah kerana ianya ulung kali dapat di sambut oleh sesebuah negeri di Malaysia, sambutan ini juga menandakan satu tempoh pemerintahan paling panjang bagi sesebuah negeri selepas negara mencapai kemerdekaan 1957.


Daulat Tuanku

4 comments:

Mommy Lily said...

wah balik btn terus masak best2 yeee... best ke gi btn?

my little family said...

mommy lily: MA ni bkn jenis suka benda2 mcm tu..so bg mama biasa je la..ari2 dok sana keja kira bila nak balikkk je..hahaha

echah_syed said...

sultanah tu makin cantek & berseri seri ekk :)

org byk duit mesti selalu gi manjakan badan kat SPA kan kan :p

my little family said...

yup..
k.combi..kita pun klu byk duit mesti leh cantik mcm tu gak.. kan..kan.. hehehe