Followers

nuffnang

Friday, March 13, 2009

Anis~ berenang vs minah motor

mula-mula sampai umah Che Na, Anis main motor la. tgk gaya dia, peh..mcm Valentinno Rossi plak ngn rambut2 tuh. :-)
Keja dia dok 'ligan' (kejar) ayoh Lan dia la ngan motor. teringin gak nk beli motor tu kat dia tp abah dia kata baik beli beskal sbb nanti leh dia belajar kayuh. mm..mcmana pendapat korang?
Ni ari Sabtu petang, dah janji ngan MA dan Abah suh bawak p mandi kolam. Jadi petang tu kami p beli pelampung kat OTK. Murah je, 2 bijik RM17.00 jek. Anis yg pink ~ Barbie, Syapik kaler biru~ Spiderman..
ANis ni cukup pantang ngan Air. Pantang jumpa..terus nk mandi. Pastu main lama2 lak tu, sampai naik biru bibir. yang syoknya xbagi orang pegang pelampung dia, nak buat sendiri. Syapik plak sbb tak biasa mandi ngn air sejuk..jadi kejap je dah biru bibir. Cian...tp depa mmg enjoy lah main air kolam aritu.

3 comments:

Suzi said...

budak2 memang suka air...tapi yg bestnya kalau siang diaorg main air...mlmnya akan tidur awal...anak2 aku mcm tulah..

my little family said...

Suzi: mslahnya si Anis ni tiap2 malam tdr kul 12 ke atas. klu tdr awal mesti bangun balik. Yg ni kompom x ikut perangai aku sbb aku kaki tdr n tdr awal.hahaha

Suzi said...

ye ke??...teruklah kita mcm tu....nak kena tungggu kul 12.
cuba hang buat masuk dia dalam bilik...baca buku cerita kea atau buatlah aktiviti yg santai2...lepas tu tutup lampu...hang buat2lah baring n tido sama dia...lama2 dia dah boring dia tidolah kot...buat selalu sampai dia dah jadi rutin tido awal...dulu2 aku wat mcm ni nak bagi anak tido awal...makan malam pun kenalah sebelum maghrib kalau blh. Alhamdulillah....menjadi. Lepas diaorg tido blhlah rehat2....