Followers

nuffnang

Wednesday, May 20, 2009

Tikar Buluh Jepun

n3 yg xsempat nk upload.
2 minggu lepas sebelum balik ke Alor Setar kami singgah ke kedai perabot. Kedai ni jual perabot daripada kayu dan buluh. Kebetulan hari yg kami p tu, ada Lelong selama 2 hari. Kami mmg plan nak beli tikar buluh ni untuk letak kat ruang tamu. Ganti karpet konon2..
punyer la ramai orang yg datang aritu tp xde la MA ambik gambar2 diaorang tu.
Ni tikar buluh yang kami beli hari tu, dah siap bentang kat ruang tamu dah ponn. nak tau brapa harga dia? RM40.00 je sebidang. Kami beli 2 . 1 lagi letak kat ruang makan. Yang ruang tamu ni kaler coklat kehitaman sket.
Ni pulak utk letak kat ruang makan. Kaler coklat terang sket.

Dah lama MA nak beli benda ni. Kali ni bila dah jumpa, terus MA ambik sbb reganya pun murah. RM15.00 je. MA plan nk letak set2 sabun, syampoo yg kami kumpul masa p hotel tiap kali kursus tu. kekeke..rsnya kn beli 3 sbb set2 sabun tu byk sgt la...huhu

5 comments:

genny da bomb said...

hehe...umah saya pun dulu pakai tikar cam ni..tapi dah terkuar2 dah..beli kat nilai tikar tuh..mmg suka tikar tu..ingat nnti nk gi beli la lagi..skang ni pakai yang jenis corak2 yang beli sblm ni sbb tikar yang tu yang tercabut2 kan hehe..

nk beli kapet yang bulu2 malas la nk cuci hahah..pastu senang perangkap habuk kan

shiemz said...

shiem beli tikar mcm nie...dah tercabut2 dah buluhnya... huhu..tunggu hari nak campak kuar jerk.. wekekek

my little family said...

genny: bila tercabut maknanya kita leh beli baru..hahaha...suke2

shiemz: ada 2 jenis, yg buluh2 halus tu mmg mudah terbuka ikatan dia, yg jenis ni kukuh sket. :-)
nanti plan nk beli carpet lak ke? kekeke

idayu @ lady s said...

MA, sy pun minat kumpul sabun2 hotel2..hehe..ingat umah baru pun nak buat tempat nak atur sabun2 tue..minat sebab setiap hotel mesti lain bentuk botol sabun..unik...

PuteriSatu said...

klu spraykan kaler putih..mesti nampak cam english kan....