Followers

nuffnang

Thursday, June 4, 2009

Bawal masak sos?

Menu pertama yg dimasak di Astana Kasih. :-) Ikan bawal masak sos a.k.a sweet sour.
Sejak kami pindah masuk ke rumah ni dr Sabtu lepas, ni menu pertama yg MA masak. Menu2 biasa mcm meggi tu xkira la yea.. air pun. bukan apa..tiap kali nak masak jenuh nak selongkar buka kotak nk cari mana letak bahan2 masak ni. sudip, besen,periuk , kicap, sos, bawang segala. maklum la..kotak byk sgt..separuh ada kat rumah sebelah. hehe..
ni pulak resipi che sue. daging ayam yg telah diperap. sayur2 xmasak sebab xde, masa MA singgah kat pasar malam di Bandar Sri Astana, xbanyak gerai yg ada. Klu mlm Jumaat mmg penuh la . Tudung, makanan, ikan, sayur segala mmg banyak tp klu hari Rabu, pasar malam xramai sangat yg buka gerai. kita p esk malam pulak, boleh beli barang2 dapur yg xde lagi. :-)

4 comments:

kirana said...

haih lapaq nasik balik la pulak tgk nih

nak judge ke yg mana best antara 2 tu hehhehehe

my little family said...

ana, elok la tu.akak tayang ikan bawal..Ana pulak tayang ketam..huhu..cooobaaannnn..:-D

mie said...

ni yg buat mie nak pi makan umah ayu.. pandai pn ayu masak
hehehe.. tak malunyer..
mie duk seb perai je..
dgn cavenzi bt minyak pon x jauh sgt..

my little family said...

mie, seb perai je? expo tu mesti p kan? kami tgk 'jam' terus xde hati nk p.huhu... xde blog ka?