Followers

nuffnang

Monday, September 28, 2009

ketupat...


Tiba-tiba teringin nak makan ketupat daun palas. Bukan tak makan pun masa raya ari tu cuma MA teringin nak makan yg manis. Biasa la klu keturunan Cik Siti ni mesti nk mkn yang manis2 punyer. Yang MIL bt tempohari yg tawar- cicah ngn rendang . Sedap jgk tp MA lebih suka mkn yg manis. klu dulu, tiap2 kali raya, MA mesti makan ketupat yg manis ni..yg ada inti serunding MA kureng... tp tahun ni xmerasa la... lupa pulak nk mintak Tok Mek kirim kat Teh Mimie tempohari..huhu..

nak kena buat jgk ka? huhu.... nampaknya gitu la..kn belajar nih...
p/s: nk anyam ketupat pun xreti, camno nk bt ketupat manis? tunggu raya haji nanti la....hahaha..

6 comments:

kirana said...

saya tak reti wat ketupat gak..
amik video mak buat ja hehehhe..nnt tak tau leh tgk video

my little family said...

Ana: jgn tgk aje dah le..hihihi..

** Perfect Love ** said...

waa sy dapat makan yg tak mansi punye.. cicah ngan rendang..

Allah, terliur pak raserr

KV said...

raya ni kv tak merasa ketupat ke tapai ke, sbb demam batuk kan. Semua nak kena pantang. Sembuh jer dah abih ketupat n tapai. Huhu

genny da bomb said...

hehe..kalo ketupat cam dlm gambo tu reti la wat..tiap2 thn kalo raya kedah mmg jadi tukang balut ketupat la..kalo kelate nye version lain sket cara lipat dia..ketupat dia pun manis..kalo kedah nye..masin2 tawar manis sketttttttttt saja..hihihii

psstt kak,balik aritu singgah pantai irama hehe

genny da bomb said...

kak ayu ada buat apa2 ke kat blog kak ayu ni..saya takleh nak baca huhuhu..nmpk gelap je kena highlight kalo nk baca..

ke saya sorang je camtu??huhuhuhu