Followers

nuffnang

Wednesday, March 3, 2010

rajinnya abah Anis..hehe..

Sekarang ni musim kami gila menanam pokok bunga. Masa balik kg aritu, banyak jugak anak2 pokok yg kami angkut dari rumah Tok Mek. Masa balik umah mak tok pun kami angkut pokok lidah jin sket..hehehe..

Suka bila tgk kawasan rumah yg menghijau ni.. sejuk mata memandang. Plannya nanti nak bt sudut letak air ala2 bali tuh tp xtau la bila..tunggu ada rezeki lebih kot.. hihi..

bt masa ni, Abah Anis hanya masukkan dulu dalam pasu dan proses utk susun & hias balik tu tunggu bila pokok dah segar . Pagar mini & batu2 pun tak beli lagi...

yang penting tu nak kena cat pagar dan dinding ni..
kami tengah pening nak pilih kaler mana yg elok.. hijau ka, kelabu ka atau coklat? sapa ada cadangan? hehehe...

candid gambar Abah Anis dok transfer pokok ke pasu..

plannya nk letak atas pagar nanti..hehehe..
pokok langsoyar..bukan langsuir yea Abah..kikiki..

sikit-sikit, lama-lama jadi bukit...ops..tamannn..:-)

mcm2 jenis lidah jin ada..hehehe..


3 comments:

kirana said...

menghijau elok je pokok akak..sy nya habis kuning2..ni baru nk siram balik hehe aritu malas :P


tumpang dia tengah rajin tu...akak suruh byk2 lagi hehehe

my little family said...

Ana, ms ct seminggu aritu pun mcm pokok2 Ana gak..kuning je..
ni kn rajin la siram ari2..:-)

my little family said...
This comment has been removed by the author.