Followers

nuffnang

Saturday, April 23, 2011

Ladu~ makanan masa pantang

 
 
masa berpantang ni asyik makan benda yang sama je.
kadang-kadang rasa boring jugak.

menu mama masa berpantang kali ni adalah sup ikan haruan, ikan selar bakar, sayur air sawi.
selain horlicks, roti, biskut dan air kopi.

yang lain-lain belum berani cuba sebab mama kali ni bersalin secara ceasarean.
jadi kalau nak cepat sembuh, kena sabar kejap la.

selain dari tu mama juga makan LADU.
rasanya ladu ni hanya terdapat di Kelantan je.
di buat daripada tepung, rempah & lada hitam.
rasa sedikit manis & pedas. sedap...
kalau tak bersalin pun mama makan jgk.. :-)

ikhsan dr tenet.. yg mama dah abes mama makan..kiki



 

6 comments:

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam,

anak mama bersalin secara caesarean 3 minggu yang lalu. dia minum gamogen. 10 hari lukanya dah sembuh!

Sya said...

salam kak Ma..

sya dok berapa suka makan ladu ni...hr tu mak beli makan sikit jek..org yang tak bersalin dok pulun makan...hehe

genny da bomb said...

kak ayu..sayur kucai pun bole..daging bakar boleh..

my little family / kaftanbatik said...

mama: sy pun minum jgk :-)

Sya: akak xpeknn pun suka mkn ni..hehehe

Genny: kucai leh ekk? ada 1 resepi akak tgk dlm tv..nanti nk try bt lah..boring mkn benda sama je..huhu

genny da bomb said...

kak ayu mkn ikan merah,ikan tenggiri..wat singgang kuning cam org kedah..ok ja makan hari2 pun hehe..ikan haruan..sbb saya ceasar dulu kan..gitau la menu ceasar yg makan tak gatal..kucai tu masak tumis cam biasa je ng ikan bilis sikit..

josrevalution said...

salam.. i folo u.. folo me jg yer... tuan blog..hehe
blogger menghapuskan blog untuk blogger yg masih belum beralih ke gmail sebelum 25 jun 2011!!betul ke?




javascript:alert(c=0)