Followers

nuffnang

Monday, April 7, 2008

:: Buah tangan dr Kelate ::




tu dia....buah tangan dari Tok Mek. Pulut Kuning, Gulai telor dan gulai ayam..peh..sedap tu...
tak cukup ngan pulut kuning, Tok Mek kirim kuih Akok dan buah mempelam serta pisang lagi tu..tp lupa la plak apa nama pisang ni..
Tok Mek kirim kat Kak Za suruh bagi kat ANis ..haha..anak2 Tok Mek yang dok kat KL, Tgnu dan Johor diminta jangan jeles yea..hahaha...lain tahun kita makan pulut kuning lagi..hikhik..


Kuih Akok


Mempelam Harum Manis, mempelam Siku, mempelam lemak & Pisang

5 comments:

cikgu panji said...

wow....sedapnye.ore kelate ni pun terliur jugak...

manje said...

salam...

besh dapat makan mempelam tu... harum manis... nak... :)

Jie said...

eee..akak tu yg tak tahan ni mama anis.... kat sini ade tp keras mcm tepung ..erk..mcm lempeng je

echah_syed said...

nak masak pulut kuning ngn gulai teluQ laa pulak bila nmpk tuu...:p

my little family said...

bila rasa pulut kuning mak MA ni..nak kena tanya dia, apa petua dia..tiap kali masak pulut, lembt dan gebu je..