Followers

nuffnang

Tuesday, December 2, 2008

Pagi yang mendukacitakan...

emmm...sebenarnya pagi ni MA nak post pic menu kami semalam tp ada 1 story yang lagi menarik dan mungkin mimpi ngeri bagi kami yang dok kat umah ni yang baru terjadi di awal pagi..masa orang lain tengah nyenyak tidor, termasuk MA..huhu..
motor kesayangan Hubby
klu hilang, mau seminggu Hubby DEMAM..huhu

Pagi tadi sebelum Subuh gitu, MOTOR BARU kesayangan hubby MA nyaris2 nak kena curi. Gini kisahnya...masa jam 2 am lebih tu Adik MA, Teh Mimie dah dengar ada bunyi orang dok main pagar depan rumah, kemudian suara orang bercakap2. Dia ingatkan jiran sebelah rumah kami baru balik sebab depa ada anak lelaki dan selalu balik malam. Kebetulannya jugak memang anak makcik sebelah ni betul2 balik dari KL kira2 jam 3 am. So ingat mmg depa la.

Pastu, dalam kul 4 lebih lak dia terdengar lagi bunyi2 kat depan umah ni. Kali ni betul2 kat
porch kereta umah MA, mcm bunyi orang dok buka something. Dalam takut2 Teh Mimie bangun intai dan Ya Allah, dia nampak 2 org pemuda Melayu tengah dok 'operate' motor Hubby. Depa try nak buka kunci tayar yg hubby pasang kat motor dia. Kebetulan lampu depan rumah kami terbakar sebab hujan jadi agak gelap porch tu...harapkan lampu porch jiran sebelah menyebelah je. Apa lagi, Teh Mimie sergah la depa sambil ketuk2 tingkap. Terkejut punya pasai depa terus lari ngn motor yg dah standby kat luar.
gate kami terbuka luas.. takut gak kami nk kelaur kunci balik..sebab gelap kat luar tu.

Alhamdulillah, selamat motor hubby. Nampaknya ptg ni nak kena jgk baiki lampu kat porch tu sambil p beli baju hujan hubby yang kena kebas kat depa. nak cari mangga gate lagi..mcm2 nk kn settle..huhu.. Apa2 pun Syukur yang amat sangat sebab kami sekeluarga dan motor tu selamat...

p/s: FAIL la bab2 nk story nih.. hrap2 mlm ni kami selamat..wisau gak kot2 bdk2 tu mai lain balas dendam..huhu

15 comments:

Intan Rosnitta said...

Kau baik2 tau, silap haribulan depa mai lagi sbb x puas hati...

Huhu

:(

Azie said...

eiiisssshh tak bek tul org buat mcm tu MELAYU lak tu hampehhh tul tgk org mcm ni gerammm lak kita..agknya org lalok kot..emmm Msia ni mcm tak selamat ehhh :(..pas ni take care yer

my little family said...

intan+ Azie..tu la pasai.. yg aku + mimie dok risau tu takut depa mai balas dndm sbb xpuas hati...huhudia bt apa2 kat kheta aku kang, mampos plak

my little family said...

TQ Azie...:-)

KV said...

ayyo...bahaya sungguh ni. Dorang ni sesdap rasa je nak mencuri bagai.

lemongrass said...

Hi Mama Anis,
nasibbaik Teh Mimie terjaga n terdengar kan, klu tak, mmng dah lesap lah tu. Mmng lah keparat betul pencuri2 motor tu!

my little family said...

KV + LG: klu tak kerana teh Mimie jaga time tu..alamat DEMAM seminggu la hubby ku..kakakaka...

yg tak pahamnya, naper la ada org yg sanggup bjaga samapai pagi semata2 nk mencuri hak orang..xmau usaha sdri ka? gerammm tul..spray Ridset br tau..hehe

QiStinA's said...

ha..MA.. nasib baik teh mimie jaga kan.. jahat sungguh pencuri tu.. pas nie MA kena berjaga2 jugak .. kot..kot die mai lagi...

my little family said...

Qistina/Moi..tu la...mintak2 semua ok..thanks. :-)

Sheikh said...

tak kan sergah ketok tingkap jea...

niza salleh said...

salam kenal,

nice blog, kita add leh?

my little family said...

Sheikh: abih? xkan nk belasah kot...kami pmpnnnn..huhu lgpun, br sergah je dah mencicit lari...huhu

niza salleh: hi...TQ sudi singgah, ok kita xchange yea.. :-)

Ngoh said...

Kena belanja Teh makan tuh. !!!

my little family said...

ngoh: bukannn..kn bwk g mandi bungo...ketaq balik dohhhhhh..huhu..

reena said...

mak aihh...bahayenya....byk btl org jht skrg nih kan??