Followers

nuffnang

Tuesday, February 17, 2009

Malang tak berbau

kelmarin masa ambik Anis kat umah Mak Tok dia (pengasuh) tgk dahi dia luka. Terhantuk kat bucu kerusi katanya. Buas sungguh Anis ni. teruk gak la, sampai luka sket dan bengkak terjojol kat dahi yg mmg dah jendul tu. Mak tok dia sempat 'demah' dan kasi ubat selsema sbb tiba2 Anis selsema. Tp bila petang, bengkak makin ketara. Dia pula mula selsema dan demam. MA dah agak dah, klu kena mcm ni..mlm ni pasti dia akan demam.

Balik keja semalam hubby bagi biji apa ntah suruh asah n sapu kat dahi dia tu. dah bt pun.

Semalam masa nk tdr tu hingus Anis byk plak kuar..tu dah 2x makan ubat demam dan selsema. Sampai MA pun asyik terjaga..xlena sgt pun. Td masa p hantar umah pengasuh badan pun masih panas. Dah pesan kat mak TOk , klu keadaan teruk suruh dia call MA. Ni masa tgh bt keja kat ofis ni, tiba2 naik risau plak MA. Klu demam x kebah kena bawak dia p klinik Phacharan la . Doa2kan ANis ok yea..

p/s: sapa2 ada cadangan camner nk kasi bengkak dia kurang/surut? MIL dah suruh asah biji apa ntah smlm. MA dah bt..dan dah bg kat pengasuh dia sebijik suruh bt dan sapu kat tempat bengkak tu. Harap2 ok la...

8 comments:

KV said...

alahai..sian anis. Nanti kena bwk pi klinik la MA. Mmg risau kalau anak tak sihat. Nak wat keje pun takleh. Serabut.

my little family said...

TQ KV. tu la, rsnya ptg ni klu dia x ok nk kena bwk p jgk tu.

Rusli bin Razak said...
This comment has been removed by the author.
Lee D'Langkawi said...

Hiii! Buah sunggoh le anok sedare aku nie.....

QiStinA's said...

alahai kesiannye anis... mama pun kesian tak lena tido yek.. kate org bile bengkak cam tu kena tuam kan??? hope anis cepat sembuh...

echah_syed said...

kalo tuam cpt2 mmg tak sempat nak bengkak.

sapu dgn minyak gamat pun tak ok ke??

emil @ mamamia said...

salam MA..alahai sian anis ye benjol..kalau my Jenerals ni dah normal biasanya emil tuam cepat2 dgn kain suam...cepat reda..pastu sapu minyak gamat...hope you okay very soon dear

my little family said...

Anis ni xmau dok diam..nk tuam pun kena kejar2...dah sapu minyak gamat. Demam dia pun dah kurang tu.. Alhamdulillah.. Thanks all.. :-)