Followers

nuffnang

Thursday, April 16, 2009

Kenduri Kesyukuran

Ari ni banyak keja lak nak kena buat. Tp nasib baik semua tak urgent. Dah tau keja ni banyak tp sempat jugak update blog nih..hehe.. xpe, time take 5 sat.

Ni gambar2 masa kenduri kesyukuran aritu kat Kelantan. Sempena bertambahnya sorang lagi cucu Tok Mek menjadikannya yg ke 16. pehhhh...! Jenuh nk bg duit raya la nanti..hahaha

ok la..layan gambar2 kat bawah ni..

Ni la Syafiqah bt Mohd Farid, permata hati Che NA & Abe Farid yg ke dua. Baru lepas pantang nih.. Muka sebijik sama ngan abang dia Syafiq.
Ni pulak keja2 malam sebelum kenduri tu. Pakat2 isi telur, bunga rampai dan gula2 dlm bekas comel2. Ni nak bg kat ahli2 surau yg hadir sekali dengan pulut kuning.
Tok Mek & jiran sebelah umah tgh dok bt nasi dagang , gulai serta pulut kuning. gara2 dok gaul ('harung') pulut kuning dan nasi dagang ni la mek demam. Tambahan pulak sbb kurang tdr dok ngasuh Syafiqah...tambahan pulak Teh mimie x balik so xde 'geng' le...... alahaiiii.. err geng apa tu ekk?
Bunga rampai, telur, gula2 dan pulut kuning utk diberi pada ahli surau yg hadir.
Selawat beramai2 . Segan nk snap pic dekat2..kot2 depa terkejut lak..hahaha

2 comments:

Lee D'Langkawi said...

Wow, meriahnye. Siap dengan bunga telor. Macam kenduri kawin je.

my little family said...

Lee: hok syafiq aritu pun laguni jgk..hehe