Followers

nuffnang

Wednesday, August 26, 2009

Sup Ketam & daging /hati goreng


untuk berbuka semalam, MA try masak sup ketam. Sebenarnya MA pun xtau ada org bt sup ketam.. sbb kat Kedah/ Kelantan mmg tak pernah jumpa la. Yang MA selalu buat atau makan klu ketam cuma ketam masak sos , gulai ketam dan masak lemak kuning. Punnn sedapp... Tp bila Ana -Kirana bgtau pasai sup ni, MA try masak sendiri ikut resipi yg MA cari dari Internet. Mmg sedap rupanya.

Lagi satu Sup ni baik utk dimakan oleh orang yg kena Demam Denggi.. err,,klu demam biasa pun boleh la kot? :-)


Daging goreng campur hati ni adik MA yg buat. pun sodapp...sesuai utk yg kurang darah /darah rendah tu..makan hati lembu banyak2.. jgn 'makan hati' sudah la yea..

ops! Che Sue yg goreng kot..haha..cheq xtau sbb cheq dok umah sebelah..sowi ekkkk huhu

10 comments:

csue said...

adik ma yang maner masak tu???

my little family said...

hahaha..che sue ko teh masok? teh kato dio nk goreng smale..
hahaha..
aku mana tau... :-p

kirana said...

tolonggggggggggg jgn tayang makanan buleh dakkkk huhhuuhu
ish geram tul tengok
ada 2 ketam lagik kat umah
asben tu keja suh maska hari2..
kite yg masak ni naik jemu

mama uzma said...

terliur tgk sup ketam tuh..
hihi

my little family said...

Ana: apa kata suh hubby lak masak..br dia tau..hahah..xpun tapau jekkk :-)
bt sup ketam ni gara2 bc n3 Ana dulu la..hehe

Mama uzma: ptg ni nk msk pe la ekk? msk lemak cili api atau gulai ikan? mmmm...

genny da bomb said...

skali je penah masak ketam..tu pun sambal ng masak lemak kuning..jarang beli ketam sbb tak reti nk siang hahahaha..skali tu kebetulan org jusco siangkan..n ketam pun gemuk2 tu yg beli hehe

sedap nmpk sup tu..bleh la wat kalo beli nnti

my little family said...

genny: masak jgn x masak..hehe

sujaihah said...

heheh...sedap kan..saya suka klu ketam bt sup..klu bt goreng isi nyer tak nyer

Intan said...

Aduyaiiii... aku dah lama nak makan ketam. Asal gi pasar je x ada ketamnya... huhu. Ala2 mengidam gak aku ni...

Aku mmg selalu buat sup ketam selain masak lemak. Budak2 ni suka sup dia... manis ketam yg jadi sedap tu.

my little family said...

sujaihah: MA br pestime bt sup ni..mm..mmg sedap..goeng bercili pun sedap gak..

intan: try p jengah2 tesco atau pasar borong , mesti ada lah..hehe