Followers

nuffnang

Sunday, October 18, 2009

BBQ kat umah Che Za

Semalam bt BBQ kat umah kakak di KKM. Siang hari ada kenduri dekat Bt 17 Sg Limau. Lepas kenduri balik rumah utk mandi + tukar baju dan singgah kedai beli pampers + susu Anis kemudian terus ke rumah che Za (kakak MA ni)

Masa dulu2..sebelum MA kawin, MA dok kat rumah dia. Selalu jgk la kami hujung2 minggu bt bbq atau sekurang2nya bakar ikan sbb kat sini kami boleh dapat ikan fresh yg murah2..

Antara menu semalam, daging kambing , ayam, sosej, udang, ikan siakap dan sotong. sampingan pulak jagung bakar ,dadih, lemang dan rendang.

tp nyesal sbb tak mkn banyak sbb perut dah xboleh masuk..rugi2... terliur kat udang & ikan tu..huhu

anak2 dara & mak dara posing kat dapur.. MA xpayah cari la sbb jd tukang ambik gambar ni.
sesi BBQ bermula..
yg ni daging kambing. hehe...
tips: klu nak cepat guna kipas jekk..hehehe..
orang dok kalut2 makan kat luar, ANis senyap2 dok dalam bilik.. nak tau dia bt apa? Tu dia.."tgk mata saya..." dia pakai mascara Syamin. sbb selalu tgk MA pakai mascara kot. :-)

3 comments:

Lee D'Langkawi said...

Sedapnyo BBQ.
Petua untuk hilangkan bisa daging kambing (bagi mereka yang x boleh makan daging kambing....darah tinggi le tu..) - masa perap daging kambing, masukkan bawang putih yang dipotong dua serta bunga cengkih ke dalam daging kambing. (tebuk daging kambing dan cucuk masukkan bwg dan cengkih ke dlm daging. Cubalah. Tp kalu pening jugok x tau le...

my little family said...

Abe LEe: bwg tu klu potong byk2 xleh ko? hehe...tp best abe..byk lauk ado...ike jah ayu xde rs sbb kenye doh.. rugi2...

~ iezza ~ said...

Dahsyatnya.
Siap guna kipas lagi tu...