Followers

nuffnang

Friday, November 6, 2009

Tok Kadi nak gambar ..

malam ni, MA sefamily akan bertolak ke KL sbb adik lelaki MA nak kawin.

teringat masa MA kawin dulu.(gatai..) Tp kami di kelantan akad nikah buat waktu malam lepas Isyak. Kat sini bt siang hari.. yang syoknya tok kadi mai rumah. Tak perlu p masjid macam sesetengah tempat kan?

sebut pasai tok kadi ni ada 1 citer lawak la antara tok kadi (yg kawinkan MA) dengan adik lelaki MA ni iaitu bakal pengantin ni.


Citer ni berlaku lepas beberapa hari MA kawin. Tok Kadi ni datang rumah untuk mintak gambar MA & suami. Kebetulan Tok Mek tiada kat rumah jadi tinggal adik lelaki MA ni je la. Masa tok kadi tu mintak gambar MA & suami, adik MA ni dengan confidentnya terus masuk ke bilik dan bawak keluar album2 kawin MA bg kat tok kadi tu tgk. Dah orang bagi kan, tok kadi tu ambik je la tgk. Satu-satu dia belek , sampai habis la semua gambar tu dia tgk sambil dok sembang, puji dan bagi komen. haha..

Lepas abis tengok gambar tu , tok kadi mintak sekali lagi gambar MA yg dia nak tadi. Adik MA ni dengan selumber je jawab, "takdok doh, ni jah hok ado..hok lain dio wak g Kedoh doh..",
pastu Tok Kadi tu senyum ..hehehe..sambil jawab. "buke...pokcik nok gambar pasport nok buh dale buku kawin dio(MA ) ni.. nok gambar dio nge tok laki dio la.."
hahahaha..rupa2nya nak gambar pasport kami. adei la..yg adik MA ni phm tok kadi tu mai nak tgk album kawin MA so dia kasi la..bila tok kadi tu mintak lagi gambar MA, dia pun dah pelik..hehe... tp nasib baik gambar yg tok kadi tu nak mmg MA dah bg siap2 kat adik MA tu.. bila dia citer kat MA, sakit perut kami dok gelak balik..hahaha..

p/s: Ley,kali ni jangan bt lawak lagi p tunjuk gambar 1 album pulak kat tok kadi tu yea...kang MA gelak kuat2 nanti kang..hahaha..


selingan, gambar Anis last week.. hehe






4 comments:

csue said...

hahahhah.... lawok2.... sakik perut2 aku suko.... kahkahkah....

kirana said...

hahahahahha lawak2
tobat tok kadi tu herannn

adik kak ayu gabra sgt kot

zaza@mamaHanin said...

aisey kak.. dalam duk citer pasai tok kadi nih, ader gak gambar ANIS ngan "OTOMEN" dia tu.. hehehe... anis..anis..

my little family said...

csue: xtau ko citor ni?
ala rugi la...klu dok leh suruh ley oyak balik aritu..hahaha

Ana: dia klu nampak tok kadi dia panik sket..hahaha.. Jumaat lepas pun mcm tu gak..hahaha

Zaza: kasi can dia main ngan otomen tuh..hehe