Followers

nuffnang

Wednesday, October 21, 2009

manusia ka binatang ni?

Assalamualaikum. Maaf ekk sbb n3 kali ni bunyi agak kasar. Tp kalau nk dikira dengan kelakuan mereka , rasanya tajuk n3 MA ni sesuai kot.

sebenarnya ngomel MA pagi Rabu ni pasal kes dera anak. semalam ms tgk berita kat TV3 ada berita pasal satu pasangan yg bersekedudukan yang ditahan sbb dera anak yg baru berusia 3 tahun sampai meninggal. laporan mengatakan terdapat kecederaan teruk pada seluruh badan si kecil terutama di kemaluan beliau. Ya Allah, geram sungguh MA bila tgk berita tu. menitis air mata bila ditunjuk wajah anak itu yg jelas terdapat kesan lebam2 dimuka. Tergamak sungguh sang ibu sampai sanggup bt anak sendiri atau biarkan anak sendiri disera mcm tu. Mulanya si ibu mengatakan anak beliau di dera pembantu rumah.. padahal dia sendiri tak ada pembantu rumah. yang menjaga anak perempuan beliau ketika dia keluar bekerja adalah TEMAN LELAKI beliau yg MENGANGGUR dan berasal dari SUDAN.

MA sempat tgk rupa teman lelaki beliau yg ditahan dlm tv smlm.. Ya Allah....maaf cakap la, rsnya orang Malaysia kita jauh lebih hensem la. tak tau apa yg dia pandang pada lelaki tu. Dah la kerja xde... mmg hangat hati snggh MA smlm. Apa jenis ibu pun tak tau..

harap2 mereka berdua dikenakan hukuman yg setimpal dan klu boleh biar la mereka rasa apa yg mereka dah buat pada si kecil yg malang tu.

harapan MA agar kerajaan kita mengambil berat dan mengenakan seberat2 hukuman pada sesiapa sahaja yg didapati bersalah mendera kanak-kanak. (hukuman mati pun sesuai sgt2..klu mangsa meninggal) jgn setakat penjara je.. klu boleh potong tangan tu sekali biar dia ingat sampai bila2 kesan dari perbuatan dia tu..

MA tak pasti si ibu tu Melayu/Islam ke tak.. klu Melayu/ Islam..mmg sah spesis bangang /bodoh/gila melampau...

~..gorila pun tau sayang kat anak dia..~


p/s: rs mcm penulis pulak..kes lepas geram..

3 comments:

csue said...

ni buke stakat binatang, tp dh taraf setan doh ni........

my little family said...

csue sungguh, gilo sgt ko hok jate tuh..klu semat jolo jgk..cu kelih muko hok jate.....doh la xkhijo...melayu kito semat belana lagi..

mok jenih mano la...gamok sggh..

csue said...

wak malu ore melayu jah...